راهنمای استفاده

راهنمای استفاده از اپلیکیشن همقدم
پس از ثبت اپلیکیشن همقدم ابتدا باید ثبت نام خود را انجام دهید که این کار از طریق سایت و یا اپلیکیشن انجام می گردد.

پس از ثبت نام در اپلیکیشن با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت ورود می توانید به اپلیکشن وارد شوید.

در صفحه اصلی انواع خدماتی که از طریق این اپلیکیشن می توانید درخواست دهید مشخص گردیده است. این خدمات شامل خرید، سلامت کارهای اداری و اوقات فراغت می باشد. در صورتیکه نوع درخواست شما در هیچ یک از دسته بندی های گفته شده قرار ندارد می توانید از گزینه سایر استفاده نمایید و در قسمت توضیحات که بعدا نمایش داده خواهد شد توضیحات مورد نظر خود را وارد نمایید. توجه نمایید که پر کردن توضیحات برای درخواستهایی که از گزینه سایر استفاده می نمایند الزامی می باشد و در خصوص گزینه های دیگر  اختیاری است.

در قسمت پایین صفحه، گزینه های تماس با دفتر جهت درخواست تلفنی همقدم و یا پاسخگویی به سوالات و شکایات قرارداده شده است.

همچنین گزینه راهنمای استفاده، پیامها و ارسال لینک اپلیکیشن برای سایر دوستان نیز در قسمت پایین صفحه قرار داده شده است

در قسمت بالای سمت راست صفحه گزینه منو قرار داده شده است که کاربر می تواند از طریق آن به اطلات حساب کاربری، موجودی و ... دسترسی داشته باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

نحوه درخواست همقدم طی چند مرحله و به آسانی انجام می پذیرد. جهت درخواست همقدم ابتدا نوع خدمت مورد نظر را انتخاب می نمایید.

سپس مشخص می نمایید که برای چی کسی همقدم میخواهید که تعریف افرادی که برای انها همقدم میخواهید از قسمت منو و حساب کاربری امکان پذیر می باشد. البته شما می توانید برای خودتان همقدم بخواهید و برای شخص دیگری از این خدمات استقاده نمایید ولی پیشنهاد می گردد جهت ورود اطلاعات مربوط به افرادی که از این اپلیکشن برای آنها بیشتر درخواست همقدم می نمایید از قسمت حساب کاربری اقدام نمایید. برای مثال می توانید برای مادر، پدر و یا سایر افرادی که در نظر دارید اطلاعات اولیه مانند آدرس، نام، سن و ... را وارد نمایید.

در مرحله بعد زمان مورد نظر برای درخواست همقدم را مشخص می نمایید. در اپلیکیشن همقدم این حالت در نظر گرفته شده که شما بتوانید از چند روز قبل برای انجام کارهای خود برنامه ریزی کنید و درخواست همقدم نمایید. لازم به ذکر است درخواست همقدم حداقل برای دوساعت بعد از زمان ثبت درخواست امکان پذیر می باشد.

همچنین مدت زمان تقریبی درخواست همقدم خود را مشخص می نمایید. مدت زمان درخواست همقدم کمتر از سه ساعت نمی باشد و  همانطور که گفته شد این زمان تقریبی می باشد و محاسبه هزینه درخواست همقدم بر اساس مدت زمان انجام کار می باشد. بطور مثال اگر شما مدت زمان را چهار ساعت انتخاب کنید و ارایه خدمت سه ساعت و نیم طول بکشد بر اساس مدت سه ساعت و نیم هزینه همقدم محاسبه می گردد . همچنین اگر ارایه خدمت کمتر از سه ساعت باشد هزینه سه ساعت دریافت می گردد.

سپس آدرس محل مورد نظر را در نقشه مشخص می نمایید و یا از محلهایی که قبلا ذخیره کرده اید انتخاب می نمایید. پیشنهاد میگردد آدرسهایی که تعریف می نمایید را ذخیره کنید تا در مراحل بعدی به راحتی از آن استفاده نمایید.

 

در مرحله بعد اگر نیاز است تا توضیحی در مورد خدمت مورد نظر خود بدهید که به همقدم ها کمک می کند ارایه نمایید . همانطور که قبل گفته شد این گزینه اختیاری است و فقط در صورت انتخاب گزینه سایر خدمات باید توضیحی در این قسمت وارد نمایید.

در مرحله آخر اگر بخواهید درخواست برای همقدمی که قبلا آنرا بعنوان «همقدم من» ذخیره کرده اید ارسال گردد می توانید آنرا انتخاب کنید و یا درخواست را برای همه همقدمها ارسال کنید که از گزینه مهم نیست استفاده می نمایید. برای ذخیره همقدم بعنوان «همقدم من»کافی است پس از اینکه همقدم خدمات ارایه نمود آنرا بعنوان همقدم من ذخیره نمایید

 

در مرحله آخر اطلاعات مربوط به درخواست خود را تایید نهایی نموده و درخواست ارسال می گردد.

در صورتیکه در مدت زمان یک دقیق به درخواست شما پاسخی داده نشود، پیامی برای شما ارسال می شود که

«درخواست توسط هیچ همقدمی تایید نشد و در صورت تایید به شما اطلاع داده می شود»

یعنی درخواست شما کنسل نمی شود و پس از اینکه یک نفر به آن پاسخ مثبت داد پیامی برای شما ارسال می گردد که درخواست شما تایید شد. این درخواست به شکل زنگوله در بالای صفحه نشان داده می شود. همچنین بر روی اپلیکیشن نیز نشان داده میشود.

با انتخاب آیکون مربوط در بالای صفحه میتوانید اطلاعات مربوط به همقدم را مشاهده نمایید و شما می توانید آنرا تایید و یا درخواست را کنسل نمایید. لازم به ذکر است در صورتیکه کمتر از دو ساعت به زمان درخواست مانده باشد نمیتوانید درخواست را از طریق اپلیکیشن کنسل نمایید.

 



قسمت منو در صفحه اصلی  دسترسی مشتری را به  صفحات مختلفی  امکان پذیر می نماید .



درقسمت ثبت سفارش که همان صفحه اصلی می باشد شما می توانید درخواست همقدم نمایید. در قسمت گزارش موجودی شما می توانید  موجودی خود را مشاهده نمایید و یا  با کلیک روی گزینه افزایش موجودی  مبلغ موجودی خود را افزایش دهید. . در این حالت در صورتیکه بیشتر از 100 هزار تومان  موجودی خود را افزایش دهید  20 درصد  به مبلغ موجودی شما اضافه می گردد. 





 اتصال به درگاه پرداخت از طریق سایت زرین پال انجام می گیرد که دارای نشان اعتماد الکترونیک  می باشد.



 پس از افزایش موجودی در زمان پرداخت هزینه همقدم، میتوانید از گزینه پرداخت از حساب استفاده نمایید که همانطور که گفته شد  در صورت افزایش حساب بیش از 100 هزار تومان از 20 درصد تخفیف برخوردادر می شوید

گزینه بعدی در قسمت منو گزارش ها می باشد که در ان میتوانید گزارشی از  درخواستهایی که  انجام دادید مشاهده نمایید. مثلا درخواستهایی که  در انتظار تایید همقدم هستند یا درخواستهایی که در انتظار تایید شما هستند، درخواستهایی که توسط شما تایید شده اند و همچنین درخواستهایی که پرداخت شده اند . همه این درخواستها توسط مشتری قابل پیگیری می باشد.




گزینه بعدی در قسمت منو  پیام ها می باشد که در صفحه اصلی نیز نشان داده می شود و در آن همه پیامهایی که برای مشتری ارسال می گردد مشاهده می شود مثلا هر زمان درخواست توسط مشتری تایید شود و یا ارایه خدمت توس مشتری آغاز شود و یا پایان یابد در این قسمت قابل مشاهده می باش.
برای مثال وقتی شما برای مادر و یا پدر خود همقدم میگیرید و همقدم به محل مورد نظر میرسد گزینه شروع خدمت را  میزند و یک پیام برای شما می آید که  خدمت آغاز شد و یا خدمت پایان یافت و از این طریق شما می توانید از شروع و پایان خدمت مطلع شوید.


گزینه بعدی همقدم های من هست که  در ان شما همقدم هایی که قبلا به شما خدمت داده اند و شما از آنها راضی بودید و با کلیک روی ستاره ،  همقدم را به لیست همقدم های خود اضافه کرده اید نشان داده می شود. شما می توانید با کلیک روی  گزینه ارسال که در کنار ستاره قرار دارد این همقدم را به سایر دوستان خود نیز معرفی کنید تا آنها نیز از خدمات این همقدم استفاده نمایند.


گزینه تغییر رمز نیز  در قسمت منو قرار داده شده است تا درصورتیکه بخواهید بتوانید رمز خود را  تغییر دهید. البته در صوتیکه رمز خود را فراموش کرده اید می توانید با  تماس با   شرکت رمز خود را تغییر دهید.


در قسمت دعوت از دوستان می توانید  شماره تلفن دوستان خود را که اپلیکیشن را به آنها معرفی کردید و آنها اپلیکشن را نصب نموده اند وارد نمایید. در صورتیکه دوستان شما اولین بار از اپلیکیشن استفاده نمایند و خدمتی از همقدم بگیرند حساب شما به اندازه 30هزار تومان شارژ خواهد شد و می توانید از این مبلغ در پرداخت حسابهای خود استفاده نمایید.

در صوتیکه بخواهید از اپلیکیشن خارج شوید و با نام کاربری دیگری وارد اپلیکیشن شوید از گزینه خروج از حساب استفاده نمایید .. در اینصورت برای ورود به اپلیکیشن باید مجددا نام کاربری و رمز عبر را وارد نمایید.